نوع فايل : PPTX/پاورپوينت
تعداد اسلايد ها : 17 اسلايد
رشته هاي : اقتصاد، صنایع
نمونه ای از محتوای فایل :
حدود دو دهه است كه بحث پيرامون بنگاههاي كوچك و زود بازده و كارآفرين در دنيا مطرح شده است و كشورهاي مختلف يكي از سياستهاي اصلی اقتصادی خود را توسعه اين بنگاهها قرار داده اند. در ادبیات اقتصادی، بنگاههاي كوچك و متوسط ، واحدهاي توليدي- تجاري هستند كه در مقیاس کوچک فعالیت می نمایند و معمولاً بر اساس چهار شاخص عمده ذيل ميباشد :
1-تعداد شاغلین بنگاه
2-مجموع دارایی های خالص بنگاه
3-میزان سطح فروش بنگاه
4-میزان سرمایه گذاری بنگاه
مهمترين و معمولترين شاخص جهت تعريف اندازه بنگاههاي كوچك و متوسط، تعداد كاركنان بنگاه است.
اگر چه اين شاخص در كشورهاي مختلف دنيا به لحاظ تعداد متغیر است؛ اما بيشتر كشورها بنگاههاي كوچك و متوسط را به لحاظ تعداد شاغلين در طيف معيني از يك تا دويست و پنجاه كاركن تعريف مينمايند.
نقش بنگاههاي كوچك و متوسط در عرصه اقتصادی:
1- بنگاههاي كوچك و متوسط، بيشتر از شركتهاي بزرگ به رشد اشتغال كمك ميكنند و آنها در درازمدت ميتوانند سهم بسيار مهمي از كل اشتغال را به خود اختصاص دهند.
2- بنگاههاي كوچك و متوسط ميتوانند به هنگام واگذاري يا فروش بخشهايي از شركتهاي بزرگ، نيروي كار آنها را جذب نموده و در بازسازي و كارآمدسازي آنها موثر باشند.
3- بنگاههاي كوچك و متوسط با انعطافپذيري بيشتر در تهيه خدمات و محصولات، امكان صرفهجويي بيشتر را فراهم ميآورند.
4- بنگاههاي كوچك و متوسط رقابت پذيري بازار را افزايش داده و از انحصاري شدن امور به وسيله شركتهاي بزرگ جلوگيري مينمايند.
** لينک دانلود فايل ها فورا پس از پرداخت ظاهر خواهد شد **