اگر فایل یا کتاب مورد نظرتان در سایت نیست ، لطفا از طریق تلگرام درخواست دهید                                                **** lastfile@ : کانال تلگرام ما****      منبع ما دارای هزاران کتاب هست که هنوز همگی در سایت قرار داده نشده است

آمار سایت

آمار بازدید

  • بازدید امروز : 855
  • بازدید دیروز : 2373
  • بازدید کل : 2872387

دانلود رایگان کتاب نقد عقل محض امانوئل کانت PDF


دانلود رایگان کتاب نقد عقل محض امانوئل کانت PDF

نوع فایل : PDF

تعداد صفحات : 835 صفحه

ترجمه به انگلیسی : اثر میشل گریر

مترجم : بهروز نظری

 

معرفی کتاب ایمانوئل کانت: نقد عقل محض

«ایمانوئل کانت؛ نقد عقل محض» اثر میشل گریر یکی از مجموعه کتاب‌های «متون محوری فلسفه» است که تاریخ فلسفه را از طریق بررسی و تفسیر آثار بنیادین آن روایت می‌کند.

كتاب حاضر ترجمه نقد عقل محض اثر ايمانوئل كانت به فارسی است كه ويراستار آن كوشيده كل متن را كلمه به كلمه با ترجمه انگليسی مطابقت دهد و ويرايش‌های بسياری در سه سطح محتوا، معادل‌گزينی و نحو فارسی بر متن اعمال كند. صرف نظر از تمام مباحث در خصوص متن اصلی آلمانی، و ترجمه‌های متعدد انگليسی ، ويراستار حتی در موارد اختلاف‌برانگيز نيز بر ترجمه «گاير» تكيه كرده است. چشمگير بودن اصلاحات در ويراست فعلي، هم از حيث كمی و هم از حيث كيفی، حتی با مقايسه‌ای گذرا با ويراست قبلی همين ترجمه به خوبی آشكار می‌شود. البته ويراستار از آنجا كه ويراستار اثر است نه مترجم آن، كوشيده است تا حتی‌الامكان از دخالت‌های سليقه‌ای در متن اجتناب كند و عمدتاً از معادل‌ها يا واژه‌های مترجم بهره ببرد، مگر در مواقعی كه آن‌ها را اشتباه يا گمراه‌كننده يافته است.

«کتاب «نقد عقل محض» ایمانوئل کانت،بزرگترین فیلسوف غربی پس از ارسطو، که نخست در سال ۱۷۸۱ منتشر شد، عموماً یکی از مهم‌ترین و دشوارترین متونِ تاریخِ فلسفه به شمار می‌رود. در این کتاب، کانت نظریهٔ ایده‌آلیسم استعلایی را می‌پرورد که هدف آن اصلاحِ مشکلاتی است که نظریه‌های متقدّمانِ عقل‌گرا و تجربه‌گرای او پدید آورده‌بودند. به همین سبب، «نقد عقل محض» جایی است که در آن کانت نظریهٔ معرفتِ خود «معرفت‌شناسی استعلایی» اش را شرح می‌دهد و مابعدالطبیعه را نقد می‌کند.»

 


مبلغ قابل پرداخت 5,000 تومان

توجه: پس از خرید فایل، لینک دانلود بصورت خودکار در اختیار شما قرار می گیرد و همچنین لینک دانلود به ایمیل شما ارسال می شود. درصورت وجود مشکل می توانید از بخش تماس با ما ی همین فروشگاه اطلاع رسانی نمایید.

Captcha
پشتیبانی خرید

برای مشاهده ضمانت خرید روی آن کلیک نمایید

اگر کتابی به صورت غیر قانونی در سایت موجود است به ما پیام دهید تا حذف کنیم ، منبع بیشتر کتابها سایت‌های دیگر هستند.

فید خبر خوان    نقشه سایت    تماس با ما