اگر فایل یا کتاب مورد نظرتان در سایت نیست ، لطفا از طریق تلگرام درخواست دهید                                                **** lastfile@ : کانال تلگرام ما****      منبع ما دارای هزاران کتاب هست که هنوز همگی در سایت قرار داده نشده است

آمار سایت

آمار بازدید

  • بازدید امروز : 699
  • بازدید دیروز : 1265
  • بازدید کل : 2904251

دانلود کتاب صوتی سال بلوا اثر عباس معروفی MP3


دانلود کتاب صوتی سال بلوا اثر عباس معروفی MP3

نوع فایل : MP3 صوتی قابل پخش در موبایل،تبلت،رایانه،ماشین و ...

زمان کل : 8 ساعت و 32 دقیقه

 

خلاصه کتاب

 

کتاب صوتی «سال بلوا» توسط «عباس معروفی» نویسنده کتاب معروف سمفونی مردگان نوشته شده است. هدف اصلی نویسنده از نوشتن این کتاب به نمایش گذاشتن مظلومیت زن است. از جمله دیگر موضوعاتی که در کتاب صوتی سال بلوا به آن پرداخته شده می‌توان به عشق ممنوعه، قدرت‌طلبی و زن‌ستیزی و محدودیت آن‌ها نسبت به مردها اشاره کرد.
از دیگر ویژگی‌های منحصر به‌ فرد این کتاب این است که عباس معروفی در کتاب سال بلوا از شخصیت ای تاریخی نیز بهره برده است، به همین جهت کتاب مذکور برهه‌ای از تاریخ ایران را از زمان جنگ جهانی دوم تا حکومت رضاشاه به تصویر می‌کشد.
قابل ذکر است که کل داستان این کتاب در طول هفت شب روایت می‌شود، به‌طوری‌که راوی شب‌های فرد، شخصیتی به نام نوشا است و شب‌های زوج از زاویه دانای کل روایت می‌گردد.

خلاصه‌ای از کتاب صوتی سال بلوا:

داستان کتاب صوتی سال بلوا در شهر سنگسر آغاز می‌گردد، خانواده نوشا به امید یک زندگی آرام و به دور از هر گون تنش به این شهر نقل‌مکان کرده‌اند. اما مردم این شهر ازیک‌طرف با یاغی‌های کوهستان مبارزه می‌کنند و از طرفی دیگر با حکومت شاه. همه‌جا را ناامنی فرا گرفته و از طرفی برای ایجاد رعب و وحشی بیشتر در دل مردم، یک دار در مرکز شهر قرار داده‌اند.
قابل ذکر است که داستان در دو زمان مختلف روایت می‌شود. زمان اصلی داستان همین سال بلواست و زمان دیگر داستان به سال‌ها قبل و به دوران عشق و عاشقی نوشا و حسینا بازمی‌گردد. نوشا ک در آن زمان عاشق پسر کوزه‌گری به نام حسینا می‌شود، اما برخلاف میل خود و با توجه به اصرار دیگران با دکتر معصوم ازدواج می‌کند.
نوشا و حسینا هیچ‌گاه عشقی که در گذشته میان آن‌ها وجود داشته فراموش نمی‌کنند و همین عامل اصلی‌ترین دلیل کشمکش و مشکلات میان نوشا و دکتر معصوم می‌شود. حسینا که هم‌اکنون سرکرده گروه معترضان است تحت تعقیب مأموران دولت قرار می‌گیرد. در ادامه داستان اتفاقاتی رخ می‌دهد که همین اتفاقات پایان تلخ و غم‌انگیز داستان را رقم می‌زنند... .

قسمتی از کتاب سال بلوا:

  • هیچ لازم نیست کسی خدمتکار دیگری باشد. دنیا را پولدارها اداره می‌کنند، از گرده‌ی عاشق‌ها و گرسنه‌ها کار می‌کشند و امانت‌داری می‌کنند، برای کی؟ برای چی؟ آنها از زندگی چی می‌فهمند؟
  • زن‌ها را باید روی صفر نگه داشت، یکی بدهی، دومی را هم می‌خواهند.
  • گاهی احساس می‌کردم دنیا بر اساس عقل و منطق مردانه می‌گردد که مردها شوهر زن‌ها بشوند و صورتشان را چروکیده کنند، اگر توانستند بچه به دامنشان بیندازند و اگر نتوانستند اشکشان را در بیاورند. زن موجودی است معلول و بی‌اراده که همه جرات و شهامتش را می‌کشند تا بتوانند برتری‌شان را به اثبات برسانند. مسابقه مهمی بود و مرد باید برنده می‌شد.
  • مگر آدم‌های نخستین چه می‌کرده‌اند که گناهشان را می‌شوریم و بهشان می‌گوییم وحشی؟ آدم‌ها از ترس وحشی می‌شوند، از ترس به قدرت روی می‌آورند که چرخ آدم‌های دیگر را از کار بیندازند، وگرنه این ‌همه زمین و زراعت و دام و پرنده و نان و آب هست، به قدر همه هست، اما چرا به حق خودشان قانع نیستند؟
  • حسینا گفت:”می‌دانی اولین بوسه جهان چطور کشف شد؟”
    دست هاش تار آرنج گلی بود، گفت که در زمان‌های بسیار قدیم زن و مردی پینه‌دوز یک روز به هنگام کار بوسه را کشف کردند. مرد دست‌هایش به کار بود، تکه نخی را با دندان کند، به زنش گفت بیا این را از لب من بردار و بینداز. زن هم دست‌هایش به سوزن و وصله بود، آمد که نخ را از لب‌های مرد بردارد، دید دستش بند است، گفت چه کار کنم. ناچار با لب برداشت، شیرین بود، ادامه دادند.
  • از یاد برده بودم که دخترم، و در آن لحظه به این فکر نمی‌کردم که مردها وقتی با آن سبیل سربالا و چشم‌های براق زل بزنند به آدم، از بالا به پایین و از پایین به بالا، چشم‌های جستجوگری که انگار به زور می‌خواهد چادر آدم را پس بزند و سراپای آدم را یک‌باره ببلعد، آدم از خجالت آب می‌شود، ذوب می‌شود، لای دست‌های یک نفر فشرده می‌شود و به قدر قطره‌ای فرو می‌افتد، چک.

 

درباره عباس معروفی:

عباس معروفی؛ نویسنده، شاعر و رمان‌نویس معروف ایرانی در تاریخ 27 اردیبهشت سال 1336 در تهران چشم به جهان گشود. وی در دهه شصت با چاپ کتاب سمفونی مردگان به شهرت رسید. عباس معروفی فعالیت خود را تحت نظر اساتید به نامی همچون هوشنگ گلشیری و محمدعلی سپانلو آغاز نمود.
از جمله دیگر آثار این نویسنده پرکار می‌توان به پیکر فرهاد، فریدون سه پسر داشت، نام تمام مردگان یحیاست، ذوب‌شده، آخرین نسل برتر، شاهزاده برهنه، عطر یاس، روبروی آفتاب، تا کجا با منی، و خدا گاو را آفرید، آن شصت نفر آن شصت هزار، آونگ خاطره‌های ما، نامه‌های عاشقانه و منظومه عین القضات و عشق، چهل ساله‌تر از پیامبر و... اشاره نمود.
همچنین قابل ذکر است که عباس معروف در طول فعالیت حرفه‌ای خود موفق به کسب چندین جایزه از جمله جایزه هلمن هامت، جایزه روزنامه‌نگار آزاده سال، جایزه بنیاد ادبی آرتولد تسوایگ و جایزه بنیاد انتشارات ادبی فلسفی سور کامپ برای کتاب سمفونی مردگان شده است.


مبلغ قابل پرداخت 12,000 تومان

توجه: پس از خرید فایل، لینک دانلود بصورت خودکار در اختیار شما قرار می گیرد و همچنین لینک دانلود به ایمیل شما ارسال می شود. درصورت وجود مشکل می توانید از بخش تماس با ما ی همین فروشگاه اطلاع رسانی نمایید.

Captcha
پشتیبانی خرید

برای مشاهده ضمانت خرید روی آن کلیک نمایید

  انتشار : ۹ اردیبهشت ۱۳۹۸               تعداد بازدید : 3036

برچسب های مهم

اگر کتابی به صورت غیر قانونی در سایت موجود است به ما پیام دهید تا حذف کنیم ، منبع بیشتر کتابها سایت‌های دیگر هستند.

فید خبر خوان    نقشه سایت    تماس با ما