اگر فایل یا کتاب مورد نظرتان در سایت نیست ، لطفا از طریق تلگرام درخواست دهید                                                **** lastfile@ : کانال تلگرام ما****      منبع ما دارای هزاران کتاب هست که هنوز همگی در سایت قرار داده نشده است

آمار سایت

آمار بازدید

  • بازدید امروز : 2126
  • بازدید دیروز : 1582
  • بازدید کل : 2898016

دانلود کتاب رمان صوتی چشم هایش شاهکار نویسنده ایرانی بزرگ علوی MP3


دانلود کتاب رمان صوتی چشم هایش شاهکار نویسنده ایرانی بزرگ علوی MP3

نوع فایل : صوتی ،قابل پخش در موبایل،تبلت،کامپیوتر و سایر دستگاه ها

زمان کل : 

 

توضیحات کتاب صوتی

 

کتاب صوتی «چشم‌هایش» یکی از آثار برجسته «بزرگ علوی» است. این رمان ماجرای زندگی نقاشی که یک مبارز سیاسی در زمان رضاشاه بوده است و فرنگیس زنی که عاشق او بوده را بیان می‌کند.

خلاصه‌ای از کتاب صوتی چشم‌هایش:

در این داستان صوتی با روشنفکری و مبارزات سیاسی دوره رضاشاه روبه‌رو هستیم که در آن استاد نقاشی به نام ماکان زیر بار خودکامگی سلطنت نمی‌رود و اهمیتی برای رجال بالادست قائل نیست. او فردی روشنفکر، رک، هنرمند و جدی است. ماکان پس از دستگیری به تبعید فرستاده می‌شود و سال‌ها بعد در همان‌جا فوت می‌کند.
بعد از مرگش آثار او در یک موزه به نمایش درمی‌آیند. در میان تابلوهای او تصویر یک جفت چشم زنانه خودنمایی می‌کند و ناظم موزه به دنبال کشف راز آن تابلو می‌رود و صاحب آن چشم‌ها را می‌یابد.
فرنگیس دختر زیبای یکی از ثروتمندان شهر صاحب آن چشم‌ها است و عاشق استاد ماکان بوده است. ماکانی که باآنکه عاشق زن شده اما به عشق او اهمیتی نمی‌دهد و حتی فداکاری فرنگیس را نیز درنمی‌یابد زیرا بعد از دستگیری ماکان فرنگیس به خواستگاری شهربانیچی پاسخ مثبت می‌دهد و درازای آن خواستار نجات جان استاد می‌شود. فرنگیس مدعی است که استاد به او اهمیتی داده و او صاحب چشم‌های این تابلو نیست.
تابلوی چشم‌هایش با رازهای سربه‌مهرش مخاطب را به یاد تابلوی مونالیزا می‌اندازد. استاد ماکان نیز با توجه به هنرمند بودن و همین‌طور ویژگی‌های اخلاقی‌اش استاد کمال‌الملک را یادآور می‌شود و ازنظر چهره سیاسی تا حدودی دکتر آرانی را به تصویر کشیده است.
موسیقی در کارهای علوی مخصوصا در رمان چشم‌هایش خوش نشسته است و بیشتر این موسیقی‌های قدیمی و غمگین از صفحه‌های گرامافون به گوش می‌رسند.
در این داستان می‌توان فرنگیس را شخصیت اصلی آن تصور کرد و همین‌طور در تعریف‌های او از گذشته استاد ماکان نیز به‌عنوان شخصیت اصلی دیگر داستان معرفی می‌شود. ناظم موزه در این داستان بسیار ناشناخته باقی می‌ماند و از دیگر شخصیت‌های کتاب می‌توان به خیل تاش، سرهنگ آرام، خداداد، محسن کمال، مهربان و... را نام برد.
اوضاع خفقان‌آور و نابسامان سیاسی در طول ۲۰ سال در این کتاب توصیف می‌شود و تهران با عنوان شهر گندی که در آن هرج‌ومرج و دیکتاتوری برقرار است نمایش داده می‌شود. در این کتاب سرهنگ آرام می‌گوید مردم شایستگی و لیاقت همان حکومتی را دارند که بر آنان فرمانروایی می‌کند و این خلاف عقیده روشنفکران و مبارزانی چون استاد ماکان است.
این کتاب اگرچه به اوضاع آشفته سیاسی و اجتماعی آن دوره می‌پردازد اما در درجه اول یک رمان عاشقانه است.
تابلوی چشم‌هایش در این کتاب بسیار رازگونه و حتی شیطانی کشیده شده است و گویی حاوی این پیغام است که فرنگیس می‌خواسته با عشقش استاد ماکان را فریب دهد و او را به دام عشقش بکشاند و مانع رسیدن او به اهداف سیاسی‌اش بشود.

 


مبلغ قابل پرداخت 7,000 تومان

توجه: پس از خرید فایل، لینک دانلود بصورت خودکار در اختیار شما قرار می گیرد و همچنین لینک دانلود به ایمیل شما ارسال می شود. درصورت وجود مشکل می توانید از بخش تماس با ما ی همین فروشگاه اطلاع رسانی نمایید.

Captcha
پشتیبانی خرید

برای مشاهده ضمانت خرید روی آن کلیک نمایید

اگر کتابی به صورت غیر قانونی در سایت موجود است به ما پیام دهید تا حذف کنیم ، منبع بیشتر کتابها سایت‌های دیگر هستند.

فید خبر خوان    نقشه سایت    تماس با ما