نوع فایل : PDF
تعداد صفحات : 199 صفحه
نویسنده : آلن پیز
مترجم : سید محمود هاشمی و فاطمه شعیبی
در باره نویسنده :
آلن پيز مدير يک شرکت مشاوره ای در سيدنی استراليا است. اوخالق کتابها، نوارها، و فيلمهايی است که در سراسر جهان به منظور آموزش مهارت های فردی و ارتباط گيری به کار میروند.پيش از نوشتن کتاب زبان بدن او به مدت ده سال در اينزمينه به مطالعه، مصاحبه، و پژوهش پرداخت.
فهرست مطالب
فصل اول : چارچوبی برای فهم
فصل دو: قلمروها و حوزه ها
فصل سوم: حالت های کف دست
فصل چهارم: حالت های دست و بازو
فصل پنجم: حالت های دست به چهره
فصل ششم: حالتهای دست ها
فصل هفتم: حالت پاها
فصل هشتم: حالت ها و رفتارهای متداول ديگر
فصل نهم: حالت های چشم
فصل دهم: سيگار ، پيپ ، عينک
فصل يازدهم: حالتهای ملكی و مالكيت
فصل دوازدهم: کپی برداری و تصاوير آينه ای
فصل سيزدهم: خم کردن بدن و موقعيت اجتماعی
فصل چهاردهم: جهت نماها
فصل پانزدهم: ميز ، مبل و ترتيب چينش آنها
فصل شانزدهم: بازی های قدرت
فصل هفدهم: جمع بندی کلی
ضميمه
منابع
مختصری از فصل یک:
چارچوبي برای فهم
سالهای پايانی قرن بيستم شاهد ظهور نوع جديدی از دانشمندان اجتماعی يعنی متخصصين رفتارهای غير کلامی بود . همانگونه که برخی افراد از تماشای پرندگان
و مشاهده رفتار آنها لذت می برند ، اين دانشمندانافراد را در فعاليت های اجتماعی،کنار دريا، تماشای تلويزيون، اداره، يا هر جايی زير نظر داشته و از تماشای نشانه
های غير کلامی افراد لذت می برند. يک متخصص رفتارهای غير کلامی مثل يکدانشجوی علوم رفتاری است که می خواهد درباره اعمال همنوعان خود و سرانجام
رفتارهای خود و چگونگی بهبود رابطه اش با ديگران چيزهايی بياموزد .
شگفت انگيز است که در طی ميليون ها سال زندگی بشر جنبه های غير کلامیارتباطات او فقط از دهه 1706 ميلادی به طور جدی مورد مطالعه قرار گرفته و عامه
مردم از وجود آنها زمانی آگاه شدند که جوليوس فست ) Julius Fast ( کتابی درباره زبان بدن منتشر کرد . اين کتاب خلاصه ای از کارهايی بود که دانشمندان
رفتارگرا تا آن زمان درباره ارتباط های غير کلامی انجام داده بودند ، و حتی امروزه بيشتر افراد از وجود زبان بدن و اهميت آن در زندگی خود بی خبرند .
چارلی چاپلين و بسياری از بازيگران ديگر فيلم های صامت پيشتازان مهارتهای ارتباط غير کلامی بودند ، اين مهارتها تنها وسيله ارتباط بر روی صحنه بود . هر
بازيگر بر اساس توانايی استفاده موثر از زبان بدن و اطوارها به بازيگر خوب يا بد تقسيم می شد . زمانی که فيلم های ناطق متداول شد و در نتيجه جنبه های غير
کلامی رفتار اهميت خود را از دست داد بسياری از بازيگران فيلم های صامت به هستيم که کنش ها ، واکنش ها و زبان بدن ما را کنترل می کنند .
موضوع جالب ايناست که انسان بندرت از اين واقعيت آگاه است که داستانی را به زبان می آورد وحرکات ، اداها و اطوارهای او داستان ديگری را بيان می کنند
** لينک دانلود فايل ها فورا پس از پرداخت ظاهر خواهد شد **
مبلغ قابل پرداخت 4,500 تومان
برچسب های مهم