اگر فایل یا کتاب مورد نظرتان در سایت نیست ، لطفا از طریق تلگرام درخواست دهید                                                **** lastfile@ : کانال تلگرام ما****      منبع ما دارای هزاران کتاب هست که هنوز همگی در سایت قرار داده نشده است

آمار سایت

آمار بازدید

  • بازدید امروز : 598
  • بازدید دیروز : 528
  • بازدید کل : 2869757

دانلود کتاب صوتی دزیره اثر آن ماری سلینکو MP3


دانلود کتاب صوتی دزیره اثر آن ماری سلینکو MP3

نوع فایل : صوتی MP3 قابل پخش در موبایل،تبلت،کامپیوتر و سایر دستگاه ها

زمان کل : 34 ساعت

 

معرفی کتاب صوتی دزیره

کتاب صوتی دزیره نوشته آن ماری سلینکو، عاشقانه‌ای است معروف از دل تاریخ؛ یکی از ده رمان برتر دنیا که زندگی دزیره کلاری، همسر پادشاه سوئد و نروژ و شخصیت‌های هم‌ عصر او و وضع انقلاب فرانسه را به تصویر می‌کشد.

رمان دزیره (desiree) داستان زندگی دختری فرانسوی تا رسیدن به مقام ملکه‌ی سوئد را روایت می‌کند. رمانی که از زبان خود برناردین اوژنی دزیره و به صورت خاطره‌هایی از 13 سالگی این دختر بیان می‌شود و برگرفته از وقایع و رویدادهای نیمه دوم قرن هجدهم و عصر ناپلئون است. دزیره کلاری ملقب به دزیدریا، ملکه سوئد و نروژ، دختر آقای فرانسیس کلاری تاجر ابریشم و اهل مارسی بود که در 8 نوامبر سال 1777 میلادی در مارسی فرانسه به دنیا آمد. پس از آشنایی دزیره با ژوزف بناپارت برادر ناپلئون بناپارت و ازدواج ژوزف با ژولی، خواهر دزیره، دزیره دل به عشق ناپلئون می‌سپارد. افسر جوانی که به او وعده‌ی ازدواج داده، افسری که بعدها همان ناپلئون بناپارت نامدار می‌شود. مدتی بعد دزیره با ناپلئون بناپارت نامزد شد، اما دو سال بعد ناپلئون نامزدی خود را با او به هم زد و با ژوزفین دوبوهارنه که زنی بیوه و دارای موقعیت و روابط اجتماعی بالایی در آن زمان بود ازدواج کرد. هنگامی که دزیره از این موضوع اطلاع یافت به ناپلئون نوشت که: «تو زندگی مرا به سوی بدبختی سوق دادی و من هنوز ناتوان از فراموش کردن توام.» اما بعد از این شکست عشقی زندگی دزیره دستخوش تغییرات بسیاری می‌شود.

بعد از این اتفاق او همراه با خواهرش به ایتالیا رفت. زمانی که به فرانسه برگشت با ژنرال ژان باتیست برنادوت آشنا شد و با او ازدواج کرد و مدتی بعد صاحب پسری به نام اسکار شد. ژنرال برنادوت فردی بود مدیر، با تجربه و کار آزموده، او جنگ‌های پیروزمندانه و افتخارآمیزی انجام داد و به خاطر خوشنامی خود از طرف مجلس ملی سوئد به ولایت عهدی آن کشور برگزیده شد و سپس رسما پادشاه آن کشور گردید. دزیره نیز چندین سال بعد تاج‌گذاری کرد و ملکه کشور سوئد گردید. علاقه‌ی ناپلئون به دزیره آن‌قدر شدید بود که زمانی که در حال آماده‌سازی ارتش خود برای شروع جنگ بود، دزیره در ملاقاتی توانست او را متقاعد کتد تا از جنگ دست بردارد و تسلیم شود. دزیره شوهرش را در سال 1844 از دست داد و بیوه شد و پسرش اسکار جانشین پدر گردید. او بعد از فوت شوهرش چندین بار سعی کرد که از مقام خود استعفا دهد تا به نزد خانواده خود که سال‌ها بود در ایالت لوئیزیانای آمریکا می‌زیستند برود. اما ملت سوئد اجازه این کار را به او ندادند. سرانجام او یک سال پس از مرگ تنها فرزندش اسکار که بعد از پدرش به عنوان اسکار اول بر تخت نشسته بود، در سال 1860 در سن 83 سالگی، بعد از بازدید از اپرا در قصر استکهلم دار فانی را وداع گفت و پیکرش را در کنار مزار همسرش در کلیسای لوتران به خاک سپردند.

آن ماری سلینکو (Annemarie Selinko) در این کتاب در کنار واقعیت‌های بخش حساس تاریخ فرانسه، صحنه‌های احساسی اثربخشی را به نمایش می‌گذارد. این اثر پس از انتشار به سرعت مشهور شد و به یکی از پرطرفدارترین و برجسته‌ترین رمان‌های جهان تبدیل شد، هنوز چندی از انتشار این کتاب نگذشته بود که به اغلب زبان‌های دنیا ترجمه شد و در سراسر جهان میلیون‌ها خواننده مشتاق پیدا کرد. در مجموع می‌توان این کتاب را یکی از کتاب‌های پرمخاطب و درخشان دسته‌ی رمان تاریخی دانست. در سال 1954 با اقتباس از این کتاب فیلم دزیره به کارگردانی «هنری کاستر» و بازی «مارلون براندو»، «جین سیمونز» و... بر روی پرده سینما به نمایش گذاشته شد.

نویسنده در این اثر ناپلئون را گاهی ستمکار و خون‌ریز و گاهی حتی مهربان و دوس‌داشتنی‌ نشان می‌دهد. دزیره اما زنی پر قدرت، شجاع‌ و با اعتماد به نفس بالاست که تسلط زیادی بر احساساتش دارد. در این بین ژان باپتیست نیز شخصیتی جذاب است که ناچار می‌شود حقوق شهروندی فرانسوی خود را رها کند و به کشوری دیگر برود و در جنگ‌های زیادی حضور یابد. رمان دزیره قصه عشق است. عشق دختری نوجوان به ژنرالی گمنام و نام آشنا که با رخش روزگار و به لطف دست‌های ناپیدای تقدیر برجسته‌ترین و ماندگارترین چهره تاریخ سده‌های اخیر جهان می‌شود و نامی آشنا می‌یابد.

آن‌ماری سلینکو نویسنده‌ی اتریشی، آلمانی در سال‌های 1930 تا 1950 و با نگارش 4 رمان به نام‌های «من دختر زشتی بودم، همیشه فردا بهتر است، فردا عروسی شوهرمه و دزیره» توانست نام خود را در تاریخ ادبیات جهان به عنوان یکی از بهترین نویسنده‌های قرن 19 ثبت کند. آن ماریو یک خبرنگار نویسنده بود و فعالیت‌های سیاسی و آزادی خواهانه زیادی را در کشورش و در سوئد ادامه می‌داد تا اینکه بر حسب اتفاق در سوئد با یکی از نوادگان دزیره هم صحبت شد و شنیدن داستان زندگی دزیره از زبان اقوام او برای آن ماریو سوژه‌ای ناب در نگارش یک کتاب عاشقانه و تاریخی به حساب آمد و همین انگیزه باعث شد امروزه این کتاب را به عنوان یکی از 10 کتاب برتر ادبیات جهان بشناسیم.

در قسمتی از کتاب صوتی دزیره می‌شنویم:

«آخر به این هم می‌گویند نامه عاشقانه؟ آن‌قدر عصبانی شدم که تصمیم گرفتم در نامه‌ی بعدی چیزی در مورد کلاس‌هایم ننویسم. خدا می‌داند چه کسی این معلم رقص را معرفی کرده، معلوم نیست بالرین است یا واعظ! به من یاد می‌دهد به آدم‌های خیالی چه‌طور احترام بگذارم، از پشت و جلو حرکاتم را زیر نظر می‌گیرد. این مسیو مونته طوری با جدیت درس می‌دهد که انگار قرار است به دربار بروم. در صورتی که من یک جمهوری‌خواه هستم و شاید تنها مراسم رسمی که بروم مهمانی‌های پل باراس و ژوزف باشند.»


مبلغ قابل پرداخت 12,000 تومان

توجه: پس از خرید فایل، لینک دانلود بصورت خودکار در اختیار شما قرار می گیرد و همچنین لینک دانلود به ایمیل شما ارسال می شود. درصورت وجود مشکل می توانید از بخش تماس با ما ی همین فروشگاه اطلاع رسانی نمایید.

Captcha
پشتیبانی خرید

برای مشاهده ضمانت خرید روی آن کلیک نمایید

  انتشار : ۲ شهریور ۱۳۹۸               تعداد بازدید : 2943

اگر کتابی به صورت غیر قانونی در سایت موجود است به ما پیام دهید تا حذف کنیم ، منبع بیشتر کتابها سایت‌های دیگر هستند.

فید خبر خوان    نقشه سایت    تماس با ما